ستاره گرجی

تاثیر چاکرا بر اعضائ بدن

 " هوای نفس" چاکرای 1 را می بندد.

 

 " حسادت " چاکرای 2 را می بندد.

 

 " ترس " چاکرای 3 را می بندد.

 

" نفرت " چاکرای 4 را می بندد.

 

 " دروغ و غیبت " چاکرای 5 را می بندد.

 

 " حسادت و انتقام " چاکرای 6 را می بندد.

 

" توکل و نیت خیر نداشتن " چاکرای هفت را می بندد.  

 

البته این تقسیم بندی به این معنی نیست که منحصرا" فقط همین صفات فقط باعث بسته شدن این چاکراها می شوند. بلکه من این چند مورد را به عنوان مثال برایتان قید کردم. بسته شدن یا بد کار کردن و عدم تعادل در چاکراها ایجاد بیماریهای جسمی و روحی مختلف می کند.

بنابراین یکی از راههای متعادل ساختن چاکراها پرهیز از ایجاد " ماند " ( غیبت، تهمت، دروغ، بداخلاقی و ...) است. پس قاعدتا" انجام تمریناتی مثل قانون بخشایش و نیمه ی تاریک و غیره هم دراین باره نقش مهمی دارند.

 

هر چاکرا قسمتهایی از بدن را در کنترل خود دارد یا به عبارت دیگر هر عضو و قسمتی از بدن به یک چاکرا ( یا چند چاکرا ) وابسته است. از آنجا که چاکرای هفت روی همه ی چاکراها اثر فرماندهی دارد، پس در کنترل اوضاع همه ی قسمتهای بدن هم موثر است.بنابراین متعادل سازی خود چاکرای هفت روی متعادل سازی تک تک چاکراها تاثیر دارد چون وقتی چاکرای هفت بهتر کار کند باعث می شود چاکراهای دیگر هم بهتر کار کنند.

 

استخوانها،ستون فقرات، دندانها، ناخن، پا، روده و مقعد عضوهای وابسته به چاکرای یک هستند.

 

آلت تناسلی، بیضه ها،اندامهای تولید مثل، تخمدانها، کلیه ها، پروستات، رحم ، روده،کلیه ی ماهیچه ها، و استخوانهای بدن، دستگاه دفع ادرارو مثانه، اسپرمها، مایعات بدن ، مربوط به چاکرای 2 است.

 

تمامی دستگاه گوارش،قسمت پایین پشت، معده، روده، لوزالمعده، کبد، مری، طحال، شکم، و سیستم عصبی خودکار ، تحت نظارت چاکرای 3 هستند. شبکه ی خورشیدی محل تمرکز و استقرار سیستم اعصاب بدن است که به مغز دوم هم شهرت دارد و مرکز کنترل آن مابین چاکرای 3 و 4 است و کنترل کننده ی سیستم اعصاب است.( و در انرژی دادن به خود می توان برای تسکین اعصاب و رفع استرس و ناراحتی به آن انرژی داد.)

 

 

قلب و قفسه ی سینه،قسمت پایین ریه ها،دستها،دنده ها، حفره ی شکم، عروق و سیستم خون و سیستم ایمنی بدن تحت کنترل چاکرای 4 هستند.

 

جهاز تنفسی، ریه ها، نایژه ها، تارهای صوتی، گونه ها،دهن، بینی، گوش، زبان، حنجره و گردن و حلق و همین طور کلیه ی پوست بدن تحت چاکرای 5 هستند.این چاکرا فک و بازوها را هم کنترل می کند و به عصبهای بازویی یا گردنی مرتبط است.

 

صورت، چشم،سینوسها، گوش و بینی اعضای وابسته به چاکرای شش هستند.

 

سر و کلیه ی اجزای موجود در آن و سیستم اعصاب، مغز و مخچه،جمجمه، تحت کنترل چاکرای هفت هستند. ضمنا" چاکرای هفت مربوط به کل بدن است یعنی تنظیم کننده ی کل چاکراهاست.

 

 

 

 

حالا چند تمرین و مدیتیشن که در متعادل سازی چاکراها نقش خوبی دارند را با هم بررسی می کنیم.

ما اصول اولیه ی مدیتیشن را با هم مرور کردیم و من تاکید کردم که هیچ مکتب خاصی را در این باره آموزش نمی دهم بلکه تمریناتی عملی برای شما دارم که به دلیل سادگی، همه با هر میزان تحصیلاتی قادر به انجامش باشند. در این درس ما به سراغ چند مدیتیشن ساده می ریم که شما می تونید انجامش بدید.( قبل از انجامش حتما یک بار دیگه اصول اولیه ی مدیتیشن که قبلا توضیح داده ام را بخوانید.)

 

مهمترین مسئله برای مدیتیشن اینه که ذهنمون رو از فکرهای اضافی خالی کنیم و این کار نیاز به تمرین و ممارست داره چون ما عادت داریم که مدام توی ذهنمون همه چیز را مرور کنیم یا تجزیه تحلیل کنیم.بنابراین

برای اینکه عادت کنید تا از شر فکرهای اضافی راحت بشید، تمرین زیر رو زیاد انجام بدید:

 

_ تکنیک دور ریختن افکار با مدیتیشن باکس ( جعبه) :

 

در وضعیت مدیتیشن قرار بگیرید.چشمها را ببندید.روی پیشانیتان ( پرده ی ذهنیتان) یک پرده ی سفید را مجسم کنید.تصور کنید سمت چپ پیشانیتان چند جعبه ی طلایی است.سعی کنید به سکوت برسید . هر فکری که روی پرده ی سفید روی پیشانیتان آمد ( یعنی به هر چیزی که فکر کردید) مجسم کنید که دارید آن را در داخل یک جعبه می گذارید.با افکارتان درگیر نشید.فقط آنها را در جعبه بگذارید بعد مجسم کنید که در آن را قفل کرده اید و جعبه را به بیرون وجودتان پرتاب کنید. احساس کنید که این طوری دارید از فکرهای بد نجات پیدا می کنید. بهتر است در حین این مدیتیشن، نفسهای عمیق بکشید. دم از بینی و بازدم از دهان. در این مدیتیشن به مرور حد فاصل بین جعبه کردن فکرها که در واقع همان حد فاصل بین فکر ها و در حقیقت همان لحظات به سکوت رسیدن است ، افزایش می یابند.

 

 

 

مدیتیشن هایی برای متعادل سازی چاکراهای بدن:

 

 

_ تکنیک توجه به چاکرای هفت :

 

در وضعیت مدیتیشن قرار بگیرید و همه ی توجهتان را به چاکرای هفتتان بدهید. احساس کنید از بیکران موجی از انرژی به صورت یک قیف به سمت چاکرای هفت شما سرازیر است. نوک این قیف روی چاکرای هفت شماست. بعد از چندین بار تمرین این مدیتیشن ، این ذکر را هم تکرار کنید که : " خدا را به خاطر جهانی که من را در آن قرار داده است، شکر می کنم."

 

 

_ تکنیک آبشار 1:

 

در وضعیت مدیتیشن قرار بگیرید.مجسم کنید که از بی نهایت کیهان، آبشاری به رنگ طلایی یا طلایی سفید می آید پایین و مستقیم وارد چاکرای هفت شما می شود. احساس کنید که این آبشار با فشار از راه چاکرای هفت وارد سر شما می شود.البته در واقع هیچ آبی وجود ندارد بلکه چون انرژی هوشمند است، با این کار انرژی وارد بدنتان می شود.

 

اگر یادتان باشد در درسهای قبل توضیح داده بودم که تاکید بر هر چیز باعث زیاد شدن آن می شود.( شکر نعمت، نعمتت افزون کند...) و گفته بودم که ما وقتی چیزی را شکر می کنیم، انرژی معنوی آن را دریافت می کنیم و اینکه اگر خداوند در همه ی مکاتب گفته است که : "شکر کنید. " برای اینست که وقتی شکر می کنیم،تمام نیرویی را که در جهان است، دریافت می کنیم.

 

بنابراین در طی انجام تکنیک آبشار ، بعد از چند بار که این تکنیک را انجام دادید و برایتان راحت تر شد، در همان طی انجام مدیتیشن ، این ذکر را تکرار کنید : " خدا را شکر می کنم به خاطر این که مرا در این جهان قرار داده است. "   اگر بتوانید روزی دو بار و هر بار بیست دقیقه این مدیتیشن را انجام بدهید بسیار مفید است.

 

یکی از مزایای این مدیتیشن ( غیر از همه ی مزایایی که هر مدیتیشن در ایجاد آرامش و گاست شما دارد و همین طور تاثیر خوب این مدیتیشن در باز شدن چاکرای هفت که خودش باعث بهبود و تعادل همه ی چاکراهاست) اینست که وقتی خدا را برای جهان خوبی که در آن قرار دارید شکر می کنید، دنیای شما مدام خوب و خوبتر و به تعبیری دیگر مدام توانگرانه تر می شود!

 

نکته : ممکنه بعضی از دوستان بگویند که ذکر یا مانترای مربوط به چاکرای هفت که چیز دیگریست. بله! هر چاکرا ذکر مخصوصی دارد و بعضی آواها روی چاکراها ، اثر خاصی دارند. اما وقتی ذکر معنی دار باشد، شما با فکر و ذهن و حستان آن را دریافت می کنید و قطعا مدیتیشن قویتری خواهید داشت تا اینکه فقط آوایی را تکرار کنید که معنای خاصی برایتان نداشته باشد. خصوصا در آغاز تمرینات مدیتیشن بهتر است از همین ذکرهای ساده ی فارسی که برایتان قابل لمس و احساس است استفاده کنید. بعدها اگر خودتان مایل بودید می توانید مانتراهای خاص چاکراها را تکرار کنید.( که در کتابهای مختلف درباره ی آنها فراوان صحبت شده است.)

 

 

_ تکنیک آبشار 2 :

 

دروضعیت مدیتیشن قرار بگیریدمجسم کنید آبشاری به رنگ سفید که رگه های طلایی دارد از بیکران وارد چاکرای هفت شما می شود.اما این بار پایین و پایین تر می آید تا به کف پایتان می رسد.همه ی بدنتان از نور سفید طلایی پر می شود.بعد این آبشار نور و انرژی، از کف پایتان به سمت بالا حرکت می کند.

دقت کنید در این مدیتیشن ها دستهایتان در وضعیت مدیتیشن باشد یعنی نوک انگشتان راست روی نوک انگشتان چپتان قرار بگیرد. ( تقریبا دو بند انگشت از انگشتان هر دست.)وقتی دستها در حالت مدیتیشن است انرژی بین آنها حرکت می کند و از دست خارج نمی شود. فراموش نکنید که آبشاری که مجسم می کنید از آب نیست بلکه آبشاری از جنس انرژی و نور است.

 

نکته : در طی همه ی مدیتیشنها به یاد داشته باشید که قضاوت نکنید. فقط باشید! بدون پیشداوری و بدون توقع و انتظار و قضاوت. فقط باشید. یعنی فقط همه چیز را رها کنید و در لحظه حضور داشته باشید.

 

 

تکنیک آبشار 3 ( لوله آزمایش) :

 

در وضعیت مدیتیشن قرار بگیرید.تصور کنید از چاکرای هفت تا چاکرای یک شما یک لوله ی آزمایش است.آبشار طلایی سفید را احساس کنید که از بیکران وارد چاکرای هفت شما می شود و بعد پایین می آید و در تمام اجزای بدنتان وارد می شود. احساس کنید این آبشار وقتی وارد بدنتان می شود، در واقع وارد یک لوله ی آزمایش شده است.آبشار با فشار تک تک چاکراها را پر می کند و پایین می رود.از چاکرای هفت به شش و پنج و چهار و سه و دو و یک. آبشار به صورت یک حرکت مارپیچی در لوله ی آزمایش حرکت می کند.وقتی به پایین می رسد، پیچ می خورد و با حرکت مارپیچی بالا می رود و در بالا رفتن هم دوباره وارد چاکراها می شود. از چاکرای یک به دو و سه و چهار و پنج و شش و هفت. احساس کنید وقتی این آبشار به بالا رسید از لوله ی آزمایش بدن شما بیرون نمی رود بلکه باعث می شود غلظت انرژی در بدنتان و چاکراهایتان بیشتر می شود. احساس کنید این آبشار مدام در لوله ی آزمایش بدنتان با حرکت مارپیجی پایین می رود بعد دوباره همه ی چاکراها را پر می کند و بالا می آید و باز دوباره پایین می رود و هر بار غلظت انرژی در چاکراهایتان بیشتر می شود.

 

بعد از چند بار انجام دادن این مدیتیشن ( هر بار به مدت بیست دقیقه ) در دفعات بعدی می توانید ذکری را هم با آن همراه کنید. مثلا " بگویید : " خدا را شکر می کنم که در این عالم ، عاشق من است! "

 

یکی از فواید این ذکر برای این مدیتیشن اینست که علاوه بر اثرات خوبی که مدیتیشن در ایجاد آرامش و بالا رفتن گاست بدن شما و درمان چاکراهای بیمار یا کم کار شما و متعادل سازی چاکراهایتان دارد، باعث می شود حرمت به خویشتن شما بالا برود. شما همان موجودی هستید که خداوند عاشق آنست و به همین دلیل خلقتان کرده است! چقدر با ابهت و عظیم هستید! مگر می شود چنین موجودی گرفتار دردسرهای خود کم بینی بشود؟!

این ذکر باعث دوست داشتن خود می شود و در درس های مربوط به شفای بدن توضیح داده ام که دوست داشتن خود باعث درمان همه ی دردهاست.

 

امیدوارم با صبر و حوصله ی زیاد به این تمرینات بپردازید. اینها تکنیکهایی برای تمامی عمر هستند نه اینکه یک بار انجام شده و کنار گذاشته بشوند. برای تمرینات زمان کافی بگذارید و فقط در شرایطی که واقعا" مشتاق انجام آن هستید آن را انجام بدهید. این تمرینات را در تمامی ساعات روز می توان انجام داد . البته قاعدتا" ساعاتی از روز که گاست زمین بالاتر است مثل طلوع و غروب آفتاب ( یا به عبارتی بعد از هر اذان ! ) انجام مدیتیشن بهتر است. از خودتان انتظار بیش از حد نداشته باشید و به یاد داشته باشید :

 گر صبر کنی زغوره حلوا سازی!

و دیگه اینکه فراموش نکنید همه ی این تمرینات برای اینه که خودمون رو بهتر بشناسیم و بیشتر خودمون و در نتیجه خالقمون رو دوست بداریم. بنابراین امیدوارم خودتون رو برای کم یا بد انجام دادن تمرینات زیر ذره بین نبرید و به یاد داشته باشید همین که این تمرینات را شروع کرده اید، آفرین دارید!

 


نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8ساعت 11:55 صبح توسط یوسلیانی نظرات ( ) | |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت











<
style="BORDER-RIGHT: 3px solid; BORDER-TOP: 3px solid; BORDER-LEFT: 3px solid; BORDER-BOTTOM: 3px solid"
height=46 width=147 classid=clsid:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6>
stretchtofit="true" loop="true" enablecontextmenu="false" showcontrols="true"
height="165" width="135" name="WMP1">

کداهنگ میخواهی بیاتو