سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستاره گرجی

چاکرا

اطلاعات کلی درباره ی چاکراها : 

 

 

_ چاکرای 1 یا چاکرای ریشه :


در پائین ستون فقرات واقع شده و می شه گفت تقریبا" بین دستگاه تناسلی و مقعد قرار گرفته. این چاکرا محل ورود پرانا یا انرژی حیاتی است.و رنگ نور و طول موج مربوط به آن "قرمز" است که نشانه ی زندگی و قدرت و نیروی حیات است. این چاکرا در تولد تا چهار سالگی بیشترین فعالیت را دارد.  با سیستم دفع فضولات و نیز توزیع خون در بدن سروکار دارد.  وقتی در تعادل است میل به زندگی کردنِ مشتاقانه را به ما هدیه می‏دهد؛ وقتی از تعادل خارج باشد، احساس فقدان اشتیاق و بی طاقتی می‏کنیم و زندگی برایمان مثل یک بارِ سنگین به نظر می‏رسد. فعالیت بیش از حد این چاکرا می‏تواند موجب پرخاشگری، خشونت یا حس تسلط بر دیگران شود.
 
غذای محرک و تاثیر گذار روی این چاکرا گوشت قرمز است یعنی این غذا برای این چاکرا انرزی زا است. یعنی اگر چاکرا خوب و درست کار کند اثرخوب آن را بیشتر می کند . اگر بد کار کند ، اثر آن را بیشتر می کند! ( این نکته ی مهمیه. چون باعث می شه مثلا" به این فکر نیفتیم که برای اصلاح کار چاکرای ریشه فوری یه خروار گوشت قرمز بخوریم! چون اگه اون در حال بد کار کردن باشه با این کارمون اون حالتش رو تقویت می کنیم! )عنصر مربوط به این چاکرا خاک است. نت و صوت تاثیر گذار آن " دو " می باشد. تکیه کلام انسانها که می گویند " مال من است   یا   من دارم " مربوط به این چاکرا است! ( یعنی مثلا" گاهی یه آدمی را می بینیم که هنوز مدام می گه : این مال منه! اون مال منه! در این حالت معمولا" این چاکرای یک اون آدمه که داره زیاد کار می کنه! ) اگه دقت کرده باشید حتما" دیدین که بچه ها زیاد می گن : " این مال منه! " این به خاطر اینه که این چاکرا بیشترین فعالیتش را در همان دوران کودکی داره.   کسانی که عمر خیلی طولانی ای می کنند کسانی هستند که چاکرای یک اونها از ابتدا یعنی از روز تولدشان تا آخر خیلی خیلی خوب کار کرده! این چاکرا به شکل نیلوفر چهار پر است.

 

 

 

_ چاکرای 2 یا چاکرای جنسی :


این چاکرا تقریبا" به اندازه ی چهار انگشت در زیر ناف واقع شده و رنگ مربوط به آن "نارنجی" است. این چاکرا با سیستم تناسلی و اعضاء آن سروکار دارد. وقتی این چاکرا در تعادل است، یین و یانگ یا جنبه‏های مذکر و مونث شخصیت ما متعادل هستند. این چاکرا ارتباط ما با مردم و برداشت ما از خودمان را تحت کنترل دارد. تجلی خلاقیت ما هم یکی از وظایف اصلی این چاکرا است. اگراین چاکرامتعادل نباشد موجب روابط ناتمام، تردید، عدم اعتماد به نفس و روان پریشی می‏شود . این چاکرا در 4 تا 7 سالگی بیشترین فعالیت خودش را داره. عنصر اون آب است . نت مربوط به این چاکرا ، نت " ر " است.غذای تاثیرگذار روی این چاکرا، آب و مایعات است. کسانی که چاکرای دو ی فعالی دارند؛ بسیار خانواده دوست هستند. کسانی که انحرافات جنسی دارند، خانواده هایشان را کمتر دوست دارند. وقتی بچه شهوت را احساس می کنه یعنی چاکرای دوی اون فعال می شه.وقتی بچه می گه من فلان غذا را می خورم چون اون رو دوست د ارم و از اون لذت می برم و فلان غذا رو نمی خوام چون دوستش ندارم ، اینها در واقع علامت فعال شدن چاکرای دو در اونه. این چاکرا به شکل نیلوفر نیلوفر شش پر است.

 

 

  

_ چاکرای 3 یا چاکرای خورشیدی :

 

این چاکرا در قسمت فوقانی شکم، بین ناف و انتهای جناغ سینه  قرار گرفته. پس محل اون بالای ناف است. رنگ آن "زرد" است. صوت و نت مربوط به اون ، نت " می " است. غذای تاثیر گذار روی اون نشاسته و قند است. عنصر اون آتش است. سیستم گوارش و لوزالمعده را متعادل کرده و به هضم غذا کمک می‏کند. این چاکرا مرکز مــود (حال، خُلق) ما است و کمک می‏کند تا ما به هویت خودمون شکل بدیم. وقتی چاکرا باز است، ما خوشحال هستیم اما اگر بسته باشد افسرده و غمگین می‏شویم و  گاهی هم ممکن است بین مودهای مختلف نوسان داشته باشیم.  . تکیه کلام مربوط به این چاکرا ، " من می توانم " است. بچه ها که سنشون بالا می ره می گویند : " زور من از تو بیشتره! "این یعنی این چاکرا داره فعال می شه. وقتی هم که یک آدم بزرگسالی می گه : "من می تونم! " یعنی چاکرای 3 اون فعاله. پس آدمهایی که فکر می کنند نمی تونند هیچ کاری انجام بدهند ممکن است که روی چاکرای سه دچار مشکلاتی باشند. در مسافرتها وقتی در حرکت ماشین یکدفعه دلمون هری می ریزه پایین ، یعنی انرژی چاکرای 3 خالی می شه.این چاکرا به شکل نیلوفر ده پر است

ـ چاکرای چهار یا چاکرای قلب :

محل آن در مرکز قفسه ی سینه و  در امتداد قلبه. درمرکز سیستم چاکراها قرار داردو همین اون رو با اهمیت تر کرده. رنگ آن "سبز" است. (بعضی ها می گن صورتی و طلایی است. ) بر غده ی تیموس، قلب و بخش تحتانی ریه‏ها نظارت دارد. سیستم گردش خون و ایمنی ما را منظم می‏کند. از نظر احساسی وقتی این چاکرا باز است، گرما، صمیمیت و عشق بلاشرط را تولید می‏کند. وقتی بسته است ناتوانی در دادن و گرفتن عشق را باعث می‏شود. نت و صوت مربوط به اون، نت " فا " است و عنصر هوا یا باد مربوط به اونه. غذای تاثیر گذار روی اون سبزیجاته. تکیه کلام مربوط به این چاکرا " من، دوست دارم ! " است.این چاکرا بیشترین فعالیت را در سن 12 تا 14 رسالگی داره. با فعال شدن چاکرای 4 ، فرد عشق و عاشقی را احساس می کنه. اینکه یکدفعه در یک سنی فرد دارای عشق و عاشقی میشه علامت فعال شدن این چاکراست. این چاکرا به شکل نیلوفر دوازده پر است.

 

 

ـ چاکرای پنج یا چاکرای گلو

 

در ابتدای ستون فقرات و هم سطح با حلق و گلوست  و رنگ و طول موج  آن "آبی روشن"  است ( ولی بعضی ها آن را نقره ای یا آبی مایل به سبز گفته اند. ) در غده ی تیروئید، گردن، گلو، گوشها و بخش فوقانی سیستم تنفسی را تحت نظارت خودش دارد. ارتباطات عمومی و ابراز خلاقیت مارو تحت کنترل دارد. چاکرای گلو وقتی باز باشه، به ما کمک می‏کند تا به نحو موثری با افکار درونی و احساساتمان بدون هیچ ترسی ارتباط درست و خوب برقرار کنیم، به همون شکل که در ارتباط بیرونی خود خلاق هستیم. ناتوانی در ابراز وجود و ترس یا وابستگی به نظرات دیگران از عوارض یک چاکرای گلوی بسته است.صوت و نت تاثیر گذار روی اون " سل " است. مربوط به عنصر اتر است و غذای تاثیر گذار روی اون میوه جات است. این چاکرا مربوط به فن بیان و ارتباط جمعی میشه. تکیه کلام مربوط به اون ، " من می گویم ! " است. آدمهایی که سخنورهای خیلی خوبی هستند ، این چاکرای اونها خیلی خوب کار می کنه.این چاکرا به شکل نیلوفر شانزده پر است.

 

 

_ چاکرای 6 یا چاکرای پیشانی : 

این چاکرا روی پیشانی و بالای دو تا ابرو قرار دارد و به آن چشم سوم هم گفته می شود. روی چشم چپ، بینی، گوشها، سینوسها، مخچه و سیستم عصبی مرکزی نظارت دارد. به نظر می‏رسه که مرکز بصیرت و شهود ماهم هست. یک چاکرای چشم سوم باز، ذهن را آرام کرده و شخص را بیشتر تحلیلی می کنه. وقتی این چاکرا خوب کار کنه، فرد دارای حافظه خوبی خواهد شد. اگر این چاکرا متعادل نباشد، باعث وابستگی زیاد به عقلانیات و خرد و فقدان معنویت  می شه یا می‏تواند موجب سطح هوشی پائین یا یک ذهنِ گیج بشه. رنگ و طول موج مربوط به اون نیلی است و صوت و نت مربوط به اون ، نت " لا " است. در 40 سالگی بیشترین فعالیت را داره. ( حضرت محمد در 40 سالگی مبعوث شدند یعنی زمانی که این چاکرای ایشان در بالاترین حد فعالیتش بوده است. ) عنصر یعنی چیزی که روی اون تاثیر می گذاره ، " صوت ام " است. (نظریه ای هست که می گه صوتی که خلقت را ایجاد کرد ، صوت ام بود. بیگ بنگ ( یعنی انفجار بزرگی که با اون خلقت انجام شد)، صوت ام بود. غذای تاثیر گذار روی اون حبوبات است و تکیه کلام مربوط به اون " نیت کردن " است. یعنی افرادی که نیت در کارهایشان دارند و با نیت کردن کارها رو آغاز می کنند این چاکرایشان فعال شده است.

 

 

_ چاکرای هفت یا تاج :


این چاکرا در تاج یا فرق سر واقع شده است و رنگ آن "بنفش"، طلایی یا طلایی سفید " است. چشم راست و قسمت فوقانی مغز را تحت کنترل خود ش دارد. وقتی متعادل است ما احساس اتصال بیشتری به معنویت می کنیم و احساس وحدت می‏کنیم .اگر نامتعادل باشد، احساس جدایی یا رهایی از معنویت داریم.  این چاکرا مهمترین چاکرای اصلی بدن ماست چون روی همه ی چاکراهای دیگه اثر کنترل کننده داره.در 55 الی 60 سالگی بیشترین فعالیت را داره. صوت و نت مربوط به اون ، نت " سی " است. عنصر مربوط به اون " ام " است. تکیه کلام یا ویژگی افرادی که این چاکرای اونها فعال شده " من می دانم یا من می دانم که هستم " است. نکته ی خیلی جالب اینه که غذای تاثیر گذار روی این چاکرا، " روزه داری " است! یعنی نخوردن!  کسانی که میگن خدایی نیست و جهان یلخی ! آفریده شده چاکرای هفتشون بسته است. این چاکرا به شکل نیلوفر هزار پر است.

 خوب باز هم تاکید می کنم اصلا" نیازی به حفظ این مباحث تئوری نداریدو انشالله در درسهای بعدی به مباحث عملی نزدیک تر می شویم.

 


نوشته شده در جمعه 89/7/30ساعت 1:33 عصر توسط یوسلیانی نظرات ( ) | |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت











<
style="BORDER-RIGHT: 3px solid; BORDER-TOP: 3px solid; BORDER-LEFT: 3px solid; BORDER-BOTTOM: 3px solid"
height=46 width=147 classid=clsid:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6>
stretchtofit="true" loop="true" enablecontextmenu="false" showcontrols="true"
height="165" width="135" name="WMP1">

کداهنگ میخواهی بیاتو